GARABET(İstanbul Nasıl Anlatılır) Rihanna mı Babazula mı?


Şarkı Rihanna'dan seçil/miş!
niye ki?

DİAMONDS 
(ELMASLAR) 

Shine bright like a diamond 
Parlak bir elmas gibi ışıldıyor 
Shine bright like a diamond 
Parlak bir elmas gibi ışıldıyor 

Find light in the beautiful sea 
Işığı güzel denizde keşfet 
I choose to be happy 
Mutlu olmayı tercih ettim 
You and I, You and I 
Sen ve ben, sen ve ben 
We're like diamonds in the sky 
Gökyüzündeki elmaslar gibiyiz 

You're a shooting star I see 
Sen gördüğüm bir kayan yıldızsın 
A vision of ecstasy 
Ecstasy bir vizyondur 
When you hold me, I'm alive 
Bana sarıldığında yaşıyorum 
We're like diamonds in the sky 
Gökyüzündeki elmaslar gibiyiz 

I knew that we'd become one right away 
Bunu biliyordum hemen yapmalıyız 
A right away 
Hemen 
At first site I felt the energy of sun rays 
İlk mekanında güneş ışınlarının enerjisini hissettim 
I saw the life inside your eyes 
Gözlerinin içinde hayatı gördüm 

So shine bright, tonight, you and I 
Bu yüzden parlıyoruz, bu gece, sen ve ben 
We're beautiful like diamonds in the sky 
Gökyüzündeki elmaslar gibiyiz 
Eye to eye, so alive 
Göz göze, çok canlı 
So shine bright, tonight, you and I 
Bu yüzden parlıyoruz, bu gece, sen ve ben 
We're beautiful like diamonds in the sky 
Gökyüzündeki elmaslar gibiyiz 
Eye to eye, so alive 
Göz göze, çok canlı 
We're beautiful like diamonds in the sky 
Gökyüzündeki elmaslar gibiyiz 
vs. vs. vs
*
**
bunlar ve niceleri ;
global dünya efsanesi olsun /olmasın 
diyorum ki;
bugün,
şehir efsaneleri dinleyecek,
 şehirlerini bile kaybediyor ülkeler!

insanlar, 
bir zamanlar
dostlarıyla gezindiği,
evlatlarına gülümsediği,
martılara simit attığı,
yağmurda ıslandığı,
kardan adam yaptığı,
mektup yolladığı,
aşık olduğu,
"şehir"lerde,

 öl/dürül/üyor 
tek tek!
gerek/çe/siz!

2013 şehir tanımım ne acı!

ŞEHİRLER!

tüm şehirleri ülkelerimin!
İstanbul'a çıkar benim!
ve tek kelime ile anlatılır,
benim tek şehrim;

Aşk!
&

2020
Olimpi/yat/ıymış!

Zafer çığlıkları ile hangi şehir ihya/imha edilecek/miş 
şehirlerin tuzla buz edildiği yeryüzünde!
şehirler görücüye çıkarılacakmış
şehirleri kana bulayanlara!
ah ya!
bu kısmına hiç girmeyeyim meselenin,
 acılaşıyor dilim!

her neyse 
tatlı/hoş/naif ses/dil demişler atalarımız,
tatlı tatlı sorayım o halde,
a/tıldınız madem bu işe , 
O müzik ne be!
Aranızda İstanbul'u tanıyan
(maddi/manevi)
biraz da İngilizce bilen(şarkı sözlerini anlaması için)
ha bir de olmazsa olmaz(İstanbul mevzuubahis çünkü)
 ses'in tanı-şıklığına iman eden,
musikişinas,
bir İstanbul beyefendisi ve ya hanımefendisinden
 biraz yardım alsaydınız .

ruh ve İstanbul demişken,
Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar;
Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar.
İçimde tüten bir şey; hava, renk, eda, iklim;
O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim.
N.F.K
hakkını verelim hak sahibine öyle geçelim,
zira
böylesi bir ses diyorum-
hala ruha dokunabilen bir ses,
modern dünyalarımızda!
&
bir ses bulsaydınız!
şehirlerde 'insanlara' öldüğünü unutturan,
bir an!
dünyanın tüm şehirlerini,
yaşanılır kılan !
bir ses!
ne güzel olurdu/nuz!
!
hem

Rihanna kim/miş?
üzerine zillet yağan şemsiyesini açıp
-benim şemsiyemin altında Allah yoktur!
diye bas bas bağıran bu kadın kim!
dünyaca ünlü imiş,
pek güzel!
ya sonra?
bağırabilir/bağırsın elbette...
ama 
siz ;
ezanla birlikte 'bu kadını' bağırtamazsınız!
(hayır; kadını bile sarsmıştır
ezan/şarkı düetiniz)
siz bir de,
telif ücreti mi ne
(hani şu şarkı kullanım hakkı için)  
"baş" da vurmuşsunuzdur bir yerlere,
hatta para da vermişsinizdir...
öyle mi?
-öyle-
&
sanki
fazla dağıldı ya hu konu,
aslında diyeceğim şuydu,
kısa kesemedim bağışlayın ;
şaşkınlıktan!
!
*İstanbul'u anlatacaksanız*
ruha /aşka
sese,
tanışıklığa,
danışıklığa,
başvurmalıydınız önce !
para bile almazdılar hem sizden!
&
bana zaten soran olmaz da ;)
ben bile İstanbul'u daha güzel anlatırdım ya...
valla!
alın hazır klipte var/mış:)
şimdi daha güzel olmadı mı?
oldu oldu!
pek güzel oldu...
bir dost tanışıklığıdır bu parça hoştur,
çay ile daha güzel dinlenilir
vapurda,
en önemlisi de
dost'la!
&
unutmadan
aşağıdaki paylaşımlar dünyaya yük'lem olanların,
 dil bilgisini nasıl hünerli kullandıklarını anlatıyor!
bu yük/lem/ler
 yalnızca kendilerine kim sorusu sorulmakla  kalmayıp
 kim/lik/ler de oluşturuyormuş!
izlenmesi tavsiye edilebilir sanki;)...





Bölüm 7
(rihanna kim ki)

Bölüm 9
(Madonna kim ki?)
not:
 yükleme kim sorusu sorup 
özneyi bulduğumuz yaşları geçmedik mi?
öz/ne/leri tanıtanlar yeterince yük/ken dünyaya,
artık "yüklem olalım"  diye geçiriyorum içimden!
esefle geç kalınmış/lık/lara ağlayarak!

son not :
Yalnızca Dost'a;

sabah ezanları İstanbul'da ne narin okunuyor,
ne temiz!
gece işlenen şerlerden arındırıyor sanki gündüzleri değil mi?
HAMDOLSUN!

Yorumlar

Can Meyvesi dedi ki…
ağzına sağlık Emine! ne güzel konulara değiniyorsun.
bi de kalemini çok seviyorum; sen hep yaz emi :)

SANDUKA