AŞK


uzun süredir modern zamanlarda(!) modern insanın(!) acizliğini düşünmekteyim...
bunu ruhumu kendisiyle ( kafeste olması hasebiyle) eşleştirdiğim  muhabbet kuşumun kanadını incitmesi, (uçamaması)  ile daha derinden ve acılı hissederken Anne ile tanıştım...
ekte_filmde yer alan  kuş sahnesi de bu tanışıklığa günler öncesinden zihnen hazırlandığımı hissettirdi...
aczi-yet
modern zamanların(!) lügatinde yer almayan bu sözcük; modern zamanların tüm kelimelerini al aşağı ediyor...
filmde insan öyle güzel sıfatsız yalın tasvir ediliyor ki!
hayran kaldım...
insan!
Anne sadece yüz hatlarıyla bile bir de saçları:) mükemmel bir film karesi...
Onu filmin başında öldürmek finali başlarken yapmak! aslında bilindik bir şeyi izleyeceksiniz duygusu  mutfak sahnesiyle hemen yok oluyor.


her şey üşüyor sanki filmde 
ev, zaman, bakışlar,aşk...
filmin tamamına sinmiş karanlık, içe kasvet veren türde değil nedense...
bir de ölümün evin mobilyalarına bile sindiğini belirtmeliyim...bunu nasıl başardıklarını bilmiyorum ama korkutucu değil...sanırım herkes yüzüne bir kırışıklık alıyor anne'dan öyle izliyor filmi...özdeşleşiyor!
bir oluyor...
aşk'a gelemiyorum...amour!
öyle garip ki;  Georges...
 Aşkta fedekarlığın anlaşılması güç gelmeli mi!
o yıllardır kendisine yumurta soyan Anne'nın tanımladığı gibi: Canavar ve nazik...
Georges ile  modern insanların çözümlerinin hakikatte ne kadar ucube olduğunu fark ettim.
ve tanrıyla aslında ne kadar aynileşmişken ayrıştığını...
Anne'ın Georges'a yük olduğunu düşünmesi can acıtıcı...
sanırım bu yüzden anlamadım filmdeki Aşkı...

kareler....

-georges'in bir cenaze törenini resmettiği sahne!
-Anne'ın hasta yatağında kitap okuduğu sahne!
- beni asıl sarsan tokat sahnesi...(sanırım anne orada öldü) seyirci de!
georges'in korkularını ayırt edemediğimi belirtmeliyim.
-kötü bakıcının kovulma sahnesi!
-ve batının aile yapısının parçalanmışlığını gösteren kız çocuğu...
öyle güzel eleştirilmiş ki  bağların temelsizliği.
-ve iyi izlenim bırakan komşular!
final...
-özgürlük sahnesi... 
Anne huzura kavuşuyor...
mu?
 Georges tokat sahnesiyle kaybettiği ruhunu bu sahneyle sanırım kana buluyor...
o andan itibaren soğuk içinize işliyor...
karanlık kasvete boğuyor...
ve ölüyorsunuz Anne ile...
sanırım hem filmin başında hem sonunda ölüyorsunuz AMOUR ile...

Yorumlar

celine dedi ki…
merak ettim izleyeceğim inşaallah

SANDUKA