eskiyen akşam...



Cibran diyor ki; ben ibadet için yaratılmışım...nedendir -biliyorum- bu cümlesi en çok vurdu beni...
Cibran'a ve Mey'e selam ile..


"Keşke sesimi kanatlandırmak ve mırıltılarımı şarkılara döndürmek için burada olsaydın. Yine de "yabancılar" arasındayken görünmez bir "dostum" beni dinleyip tatlılık ve duyarlılıkla gülümsediğini bilerek konuşacağım."

"Sana karşı taşmalarım - ne demek bu? Bütün bunlarla ne demek istediğimi gerçekten bilmiyorum. Ama senin sevdiğim olduğunu ve sevgiye saygı duyduğumu biliyorum. Şunu tamamen bilerek söylüyorum ki, aşk en azından büyüktür. Aşkın eşlik ettiği yoksulluk ve sıkıntılar sevgisiz zengilikten çok daha iyidir. Bu düşünceleri sana itiraf etmeye nasıl cesaret edebiliyorum? Böyle yaparak onları yitiriyorum... yine de bunu yapmaya cesaret ediyorum. Tanrı'ya şükürler olsun ki bunları söylemeyip yazıyorum, çünkü şu anda burada olsan, hemen geri çekilip uzunca bir süre senden kaçarım ve söylediklerimi unutuncaya kadar da beni görmene izin vermem. ... 

Bazen uzakta olan bir dost, yakında elinizin altında olan bir arkadaştan daha iyidir.

Her ruhun bir mevsimi vardır. Ruhun kışı ne baharı gibidir ne de yazı sonbaharı gibi...

Benliğin tüm özellikleri içinde karamsarlıktan daha kötüsü yok. Hayatta hiçbir şey kişinin kendisine "sen yenildin" demesinden daha zor bir şey olamaz.
...karamsarlık sesi olmayan, sessiz bir histir.



"Bizi anlayanlar, bizim içimizdeki bir şeylere de hükmederler"
s.30

Eğer içinde hoşunuza giden bir şeyler olursa, o zaman sizin beğeniniz zarif bir gerçekliğe dönüşebilecek; ama yoksa tamamıyla pus haline dönecek.
s.31

...sizden gelen ikinci mektupta okuduğum bazı gözlemlerinizi kabul edebilseydim, bu mutlu benliğimi mutsuz bir hale getirmiş olacaktım.
s.32

..kalbimin içinde mürekkebe dökemediğim şeyler varken diyaloğumuza nasıl devam edebilirim?
s.33

Bazen uzakta olan bir dost, yakında elinizin altında olan bir arkadaştan daha iyidir.
s.37

Zirveye çıkmamızı sağlayan merdiven ancak ve ancak çabalarımızdır.
s.44

Her ruhun bir mevsimi vardır. Ruhun kışı ne baharı gibidir ne de yazı sonbaharı gibi.
s.51

Yetenekli bir genç bayan her zaman bin tane erkekten daha iyi idi, iyidir ve iyi olacaktır.
s.55

Bir şeyden haz aldığı zaman o hazzı uzatmaya çalışır insan.
Daha önemli soruları daha sonraki mektuplarıma -başka bir geceye- saklayacağım, çünkü akşamım 'eskidi' ve size 'eskiyen' bir gecenin gölgelerinde yazmayı arzulamıyorum.
s.56

...sizi sessizliğimin ve incinmiş hislerimin sebepleri ile tanıştıracağım.
s.57

Benliğin tüm özellikleri içinde karamsarlıktan daha kötüsü yok. Hayatta hiçbir şey kişinin kendisine "sen yenildin" demesinden daha zor bir şey olamaz.

...karamsarlık sesi olmayan, sessiz bir histir.
s.58

...bu dünyada ruhunuzun dilinden anlayabilen çok insan var mı?
s.59

Bu mektubunuz, hayatımın ipindeki bin düğümü daha çözdü ve "beklemenin" çölünü bir orkideler bahçesine çevirdi.
s.67

...mükemmel bir kadın, erkek vurdumduymaz olsa bile, erkeğin ruhunda bir iyiliğin varolmasını istemelidir.
s.72

"Kalabalığın arasında, yalnızlığın acısı ve zulmü hiç gözükmez."
s.76


Yorumlar

SANDUKA